onsdag 1 juni 2011

Långhelg och rabarber

Solen skiner ute och vi har snart långledigt hela familjen.
Vi (eller mest jag..) har en liten lista på saker som vi ska passa på att hinna med ihelgen....bla. koka saft..
Saft har jag ALDRIG kokat förut så det ska jag testa nu tänkte jag, har MASSOR av rabarber så jag testar att koka rabarbersaft. Få se hur det går :)

Har även gjort något annat med mina rabarber....
Har inte mycket blommor i min trädgård, så då tog jag in lite rabarberblommor istället :)




Kalla mig tokig eller nåt......men det blev helt OK tycker jag!! Helt gratis "snittblommor" hi hi

Ha en härlig helg!

Kram Annika

3 kommentarer:

Arcturasidyll sa...

Rolig ide med rabarberna=) Det blev ju riktigt tjusigt!!

Ljuva Drömmar sa...

Hihi, jag älskar rabarberblommor och tar gärna in dem. Har tyvärr inga på balkongen och hos mina föräldrar så försvinner de snabbt för att inte ta kraft från rabarberna men ibland har jag tur.

Hoppas du hann med vad du ville i helgen och att saften blev god.

Kramar Maria!

Mia Ludvigsson sa...

Skitsnyggt med rabarberblommor :) Brukade jag med ta in när jag bodde så jag hade rabarber.
Ha det bäst!! Kramkram
Mia

Related Posts with Thumbnails