tisdag 14 september 2010

VITT är visst en färg

Hej på er!
Här hemma har jag idag en febrig och hostig dotter som inte har sovit speciellt mycket inatt...och inte jag heller förresten eftersom dottern just nu sover i vårat sovrum eftersom mannen i huset håller på att spika gipsplattor och måla i hennes rum på kvällarna (och det har dragit ut litegrann på tiden enligt mig...) men men det blir säkert JÄTTEFINT när det blir klart!

Idag har det varit mörkt och regnat hela dagen så här har vi haft levande ljus tända inne hela dagen...
Visar idag en STOR ljusstake som jag hittade på loppis för 5 kr och som givetvis blev målad, förut var den i "fulfuru" som Simon o Thomas brukar säga....men nu är den vit och fin :)
"Mamma, VIT är ingen färg.....det är ju bara vitt" säger min goa dotter...men det är det visst tycker jag, eller vad säger ni? ;)
(Ser att ljuset är VÄLDIGT snett på bilden men det bjuder jag på.. ;)




så här såg den ut innan...som tagen från en fjällstuga på 70-talet...


Må så gott!







4 kommentarer:

Skatan sa...

Hej Annika!

Givetvis är det en färg :)

Vi tycks vara många trötta småbarnsföräldrar just nu som sliter med dålig nattsömn och krassliga små...här sitter definitivt en hålögd skata ;)

Trevlig kväll - och god nattsömn!

Anna

Hem och Lycka sa...

Visst är vitt en färg och en vacker sådan. ;-) Vad fin ljusstaken blev!

kram Mia

Fröken Fräken sa...

Vitt är inte bara en färg, utan den bästa av färger t.o.m! Jag håller ögonen öppna efter fler fulträljusstakar, de blir ju jättefina i vitt!

rcturasidyll sa...

Visst är vit en färg=) Jag tycker om den iallfall... Fin ljusstaken blev med lite vitfärg! Ha en skön dag, kram Cissi

Related Posts with Thumbnails