tisdag 20 juli 2010

Sommarblomster och fynd ♥


Hej på er!
Det var nu ett tag sedan jag gjorde ett inlägg, semestern har kommit och gått och jag har nu jobbat i flera veckor, hade inte speciellt tur med vädret på semestern men tyvärr är det ju inget man kan bestämma över så det är bara att gilla läget...
Känner att jag börjar bli lite sugen på att blogga igen så jag gör ett försök idag =)
Här hemma har det väl inte hänt så mycket nu i sommar, min man har spikat liggande träpanel i rummet som ska bli vårt gästrum, det blir nog väldigt bra när det blir färdigt, det ska bara kvistlackas och målas vitt några gånger innan vi kan börja möblera. Jag LÄNGTAR!!

Det jag älskar med att ha egen trädgård är alla blommor man kan ta in och sätta i vaser överallt.....
tyvärr har jag inte så många rabatter med blommor ännu men det kommer att planeras och planteras nästa år......syrenerna har nu blommat ut så nu finns det klöver och prästkragar
att ta vara på och de är ju inte så tokigt det heller.

När man håller på och renoverar blir det en hel del skräp och gammalt virke och dyl. som ska köras på återvinningsstationen, här där vi bor är återvinningen bara öppen 2 eftermiddagar
i veckan så man hinner samla på sig en del innan vi åker dit....
Der roliga med den här återvinningsstationen är att den är som rena loppisen! Nästan varje gång vi
ska slänga vårt skräp kommer vi hem med något fint som någon annan skulle slänga, häromveckan hittade vi massor av fina fönster och igår kom min man hem med en alldeles hel och fin sockerlåda i trä!! man slänger inte bort såna...tycker jag iallafall....men tur för mig att någon annan inte ville ha den och att min man frågade om han kunde få den....nu står den här hos mig i väntan på rätt placering....


Kram på er!


2 kommentarer:

Arcturasidyll sa...

Fin socker låda=) Jag brukar också hitta fina fynd på soptippen här... bla kockums föremål och gammla stolar.. krukset är att få med sig det! För du får egentligen inte ta saker från tippen & sakerna är på tippen iom att man kör innanför grindarna!! Det fick jag höra av en som jobbar på tippen när jag hämtde en sak från trähögen en gång... så nu håller han "ögonen" på mig tyvärr=(

Anonym sa...

Sockerlådorna är jätte fina. fick en av min svägersta Anna. Skall bli fin med blommor i stugan till hösten, kanse en lyckta också!
Jag måste snart komma och hälsa på!
Nyfiken på allt som hänt sedan sist! Tur du har en blogg som man kan kika in i mellan gångerna man ser det med egna ögon!
Kram Marlene

Related Posts with Thumbnails