tisdag 15 juni 2010

Sommarledigt


Jag trodde att det bara skulle vara roligt och spännande att köpa hus, flytta, renovera och fixa...men det visade sig också att det skulle bli VÄLDIGT jobbigt, både psykiskt och fysiskt att sälja ett annat älskat hus som vi haft som fritidshus, det tar tid att packa, flytta och få ordning på ETT hus men nu har vi TVÅ hus...det ena ska renoveras och fixas till och möbleras, det andra ska packas, tömmas och städas ur och det blev helt enkelt för mycket...
Jag säger som så många andra bloggare säger, att blogga ska vara roligt och inte kännas som ett tvång
och just nu känns det som om jag måste fokusera på att lämna ifrån mig ett älskat hus, göra iordning här vårat nya hem så att vi kan känna att det här huset blir "vårt" , samtidigt som jag ska ha lite
semester tillsammans med man och barn och inte sitta vid datorn.

Jag vet inte när jag kommer tillbaka till bloggen men jag hoppas att jag
snart får tillbaka inspirationen och lusten att blogga.
Jag tar givetvis bilder på alla mina projekt så jag kommer att ha bilder att visa när/om jag kommer igen...


Hoppas ni alla får en SKÖN VARM SOMMAR!!
Nu ska jag njuta av mina nya vita fina möbler på min altan!
(jag måste linda in mig i en tjockt filt för att inte frysa....men vad gör det....)

Kram

3 kommentarer:

Arcturasidyll sa...

Åh nej!! Men jag förstår!! Ta hand om dig & din familj i sommar.... Ta gärna en tur över till "andra sidan" & hälsa på mig om ni har tid. / Cissi

Maritta sa...

Men......;( snyft....jag som bara väntat nu på att du ska komma tillbaka från semestern och uppdatera med lite härliga inspirerande bilder. Men jag förstår dig fullt ut, har själv ett embryo till blogg på gång men renovering och flytt tar mycket tid och kraft. Sköt om dig o de dina istället, det är mycket mer värt! Kramisar Maritta

Arcturasidyll sa...

Hej igen=) Nä det är dåligt med loppisar här omkring. Jag brukar besöka de vanliga som du säkert redan känner till? Antikt & beg i brunflo, Antikt & beg på frösön, härke, på genvägen, loppis på gården-mitt emot arbetsförmedlingen. Sedan brukar jag nån gång besöka Kvarnen i Hammerdal, en loppis i pilgrimstad & en borta i tandsbyn. Dock tycker jag att det oftast inte finns några fynd.... Du har helt rätt i att det verkar vara bra loppisar i södra sverige! Det lär finnas mer att välja på där kan jag tro.... vi kanske får ta oss en loppisresa, genom sverige någon gång, tillsammans??
Trevlig Midsommar på dig!!

/Cissi

Related Posts with Thumbnails