söndag 6 juni 2010

Hemma igen.....♥

Nu har vi kommit hem till Sverige igen från ett varmt och soligt Rhodos, där vi har haft det jättebra!
Det var SÅ fint med alla blommor, gröna härliga gräsmattor och rabatter....
och givetvis den HÄRLIGA värmen och solen


Har nu hunnit tvätta mig igenom tvätthögen, vi har klippt gräsmatta och rensat lite ogräs,
det hade verkligen växt medan vi var borta en vecka!
Vi har även hunnit med att få handpenningspapper påskrivna på vårat fritidshus, vi har hittat "rätt" köpare och det känns jättebra att få "lämna över" till nya ägarna!
Nu ska huset bara tömmas! det blir lite jobb, men skönt att få fokusera på ETT hus istället för TVÅ.

När man har köpt ett så gammalt hus som vi har gjort (huset är ca är 100år) så kan man ju ha tur att hitta lite
roliga saker i förråd, gamla skåp och på loft...som tidigare ägare glömt/lämnat....
I går när vi bar upp kartonger som skulle sorteras och förvaras på vårt
STORA loft hittade min man denna gamla trälåda, inuti låg några gamla tidningssidor från 1934...ganska roligt att läsa, men tyvärr var tidningssidorna i SÅ dåligt skick och smutsiga att jag inte
ville ta in dem men lådan är ju SUPERFIN!
Kommer att passa kanonbra i mitt pysselrum som förvaring!

I morgon är det tillbaka på jobbet igen men bara för en vecka....sedan har jag semester igen!
Det känns LYXIGT, bara det blir någon sommarvärme här nångång.

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails