fredag 14 maj 2010

Regn regn regn och mera regn

Här har det fullkomligt VRÄKT ner regn från skyn idag, man kan inte riktigt tro att det är maj...
Kallt, blåsigt och regn!! FY va tråkigt! TUR att man får va inne o pyssla med gott samvete då =)

Trädgården skulle behöva en rejäl omgång av både kratta, kärlek och omsorg, för det verkar inte vara någon som brytt sig om denna trädgård på ett tag, men när det SPÖregnar kan man bara inte vara ute....

Idag har mitt alldeles egna "pysselrum" blivit klart!! Inte möbleringen men tak, golv,
väggar och lister är färdigmålat och färdigslipat.
SÅÅÅ nöjd!! Det blev SÅ fiint!! Visar bilder på detta senare när jag har "piffat" lite.

Idag mina vänner tänkte jag visa er trappen upp till övervåningen som den såg
ut när vi flyttade in....ingen vacker syn kan jag säga och de som bodde här hade haft såhär i 9 år......
Trapp före:


Trapp efter:


Fönstren ska målas i sommar, för kallt just nu..hi hi och trappstegen ska oxå målas vita men det kan inte heller göras förrän i sommar då vi kan använda en alternativ väg upp på övervåningen...

Ja förvandligen fortsätter så sakteliga.
Men en sak är säker, Jag ÄLSKAR vitt!!

Kram på er!
(min man håller på att sätta upp min dator så nästa inlägg skriver jag från min EGEN dator...

Ha en fortsatt trevlig HELG!!
Annika

2 kommentarer:

Lena sa...

Hej!

Kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen =)
Trappen blev jättefin! Vilken skillnad.
Här öser också regnet ner, och det är alldeles grått.. suck!
Man får väl vara inne och mysa.
Trevlig helg!

Kram Lena

cissi sa...

ÅHHHH jag säger bara det!! Vad en hink vit färg gör skillnad!! Så fin trappen blev=)

/Cissi

Related Posts with Thumbnails