måndag 12 april 2010

Färdig men lågt ifrån färdig...ändå... =)

Flyttningen av allt bohag avklarad, PUST, nu bor vi alltså i vårt gula "kråkslott" som jag kallar det....
Det känns jättebra och barnen verkar också gilla huset och det är kul tycker jag!
Jag och min man ser ju bara MASSOR av möjligheter som nu ska förverkligas och just idag har min man börjat spackla hallen och jag har NÄSTAN målat klart i vardagsummet.
Det känns HÄRLIGT att äntligen få komma igång!
Vi påmnner varandra hela tiden att ta före/efterbilder som vi kan visa senare.
Jag har tyvärr inte fått igång min egen dator ännu så jag kan tyvärr inte visa er några bilder idag...
men målet är att den ska vara igång innan veckan är slut =)

Idag och i morgon har jag semester så det blir att fortsätta måla i morgon
och då ska jag även hinna med att måla kaklet i köket.

Idag var jag på ICA och dom hade fått hem ljuvligt fina penseér och dessa kunder ju inte nya huägarinnan låta bli (såklart) Köpte med mig några hem som jag ska plantera i krukor på bron i morgon.
Det kommer bli SÅ vårigt och fint!

Bild lånad från http://www.alltihemmet.se/

Nu ska jag gå och tvätta bort målarfärgen från hår, armar och händer, sedan blir det en kopp te innan sängen väntar, man är ganska mör i kroppen efter att ha burit kartonger och rollat väggar... (bra gratis träning)

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka!

Annika

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Gud vad duktiga ni är! Ert hus kommer bli "klart" låååångt före vårt. I dag hade vi takläggare här, bävar för den offerten... Jag hoppas göra klart väggarna i vardagsrummet till helgen, men sen har jag fått en knäpp och bestämt mig att bygga både soffa och fåtölj själv... Så jag vet vad jag ska göra på helgerna framåt!

Mia sa...

Halloj! Vad glad jag är för din skull att du ÄNTLIGEN fått ditt efterlängtade hus!! Antar att det kommer bli superfint, precis som det brukar när du är i farten!
Var ute o åkte i mina gamla hemtrakter härom helgen och hamnade i Rissna! Åkte förbi ert hus där, såg jättemysigt ut! Har ni kvar det förresten? Kram

Marlene nilsson sa...

Jag blir ibland så avundsjuk på din kreativitet.... önskar jag hade en liten del av den. Tack för att du finns!

// Marlene

Hem och Lycka sa...

Härligt med penseér i rabatter och krukor!

kram

Related Posts with Thumbnails