måndag 1 februari 2010

Knoppar i Februari ♥

I fredags när jag var och handlade maten till helgen så hittade jag en jättefin stor
bukett m trädkvistar på blomavdelningen i min mataffär....
Jag tror det stod "Körsbärskvist" på plasten runt buketten.
Kunde såklart inte låta bli att köpa den :)...kom hem och satte den i en hög glasvas.....Tänkte inte mer på det förutom att jag tyckte att det blev ganska fint....Helgen gick och idag är det måndag och -29 grader kallt ute i morse när jag klev upp...Brrrrr kan man säga då......
Jag råkade gå förbi vasen med kvistar i vardagsrummet och vad får jag se.....
Jo KNOPPAR, små gröna späda härliga VÅRIGA knoppar.....
Tänk vilken kontrast...-30 grader kallt ute och inne är det blomknoppar i mitt vardagsrum....
Vilken HÄRLIG början på en ny månad....Välkommen februari, det finns HOPP om en vår i år också.




Tagsen med hjärta har jag knåpat ihop själv av lera och stämpel...
vitfärg och lack...pysselfia som man är... ;)
Den fina lilla vita stolen fick jag när jag var liten..
min kära pappa har bara målat om den vit nyligen....

Ha en fortsatt bra vecka.
KRAM

3 kommentarer:

Lena sa...

Jättefina kvistar!!
Härligt med lite vårkänsla =)
Jag måste se om jag kan hitta några i "min" affär också..
Kram Lena

Ps! Söta vita tags du gjort.

Ljuva Drömmar sa...

Vilka underbara bilder du har tagit. Har sett att flera har hittat kvistar i butikerna. Dessa små underbara ljusgröna knoppar ger oss hopp om en varmare framtid...

Känns dock som om det är ett tag kvar. Vill du ha chansen att sitta och mysa i en värmande sjal så kika in hos mig och var med i min utlottning.

Kram Maria!

Marlene nilsson sa...

Tänk om man hade en liten del av din fantasi och ork. Tack för att du finns! Kram på dig på alla hjärtand dag.

// M

Related Posts with Thumbnails