måndag 23 november 2009

Måndag med julpyntning

Jag har börjat pynta inför advent och jul...
Jag tycker det är SÅ roligt!
Men jag kan inte riktigt bestämma mig för från år
till år vad som ska fram och vad som får stanna kvar i lådorna.
Det jag har märkt i år är att det känns bra att inte överdriva...och det känns lungt och harmoniskt med mycket VITT...(som vanligt) det är inte mycket rött som har kommit fram.....ännu.....även lite zinkbokstäver och siffror har plockats fram.....Jag är inte klar ännu men jag är ju sån att jag kan plocka fram och flytta runt saker och byta ut varje dag tills det känns helt BRA :)
Är det fler som är som jag??
Måste få visa min FINA STORA skål (Kardemumma) som min man kom hem från IKEA...jag hade beställt två stycken eftersom jag trodde de skulle vara
lagom storlek till mandel och russin nu till jul...men den var LITE STÖRRE! Och SUPERFIN!
Min man tog det KLOKA beslutat att bara köpa en...och det räckte :)




Skål KARDEMUMMA från IKEA
Du kan titta närmare på den här


Tänk vad lite RÖDRUTIGT band kan göra.....


Har precis köpt fler HYACINTER.
Den underbaraste blomman jag vet till JUL


Mina nya JUL bokstäver...
har inte riktigt hittat sin plats ännu....


Lite tavlor på en hylla i köket


Röda TYGHJÄRTAN som min svärmor har gjort, hon
är JÄTTEDUKTIG på att sy fina hjärtan i alla former...

Nu ska jag värma lite glögg och surfa in på alla andras fina bloggar....

Ha en fortsatt trevlig måndagkväll!
KRAM

2 kommentarer:

Lena sa...

Hej!
Tryck Alt-knappen samtidigt som 3-an på högersidan så blir det söta små hjärtan!
♥ ♥ ♥
Kram Lena

Malin sa...

Åhh så fint du gör! Myyys med jul! Kram

Related Posts with Thumbnails