fredag 27 november 2009

Julpyntning klar...välkommen ADVENT och december

Har varit hemma med sjuk dotter hela veckan så det har funnits lite tid över ibland för att göra klart julpyntningen...jag har nu (tror jag) fått till det som jag vill i år. Jag har fortfarande inte fått in den lilla granen i zinkhink som jag brukar ha med lite pynt i......men den ska vi fixa i helgen.
Jag tycker inte om när det är för mycket pynt och rörigt överallt så det blir
mycket vitt och många ljus min pyntning består av istället.


Ett loppisfynd som är målat vitt såklart...
Jag ÄLSKAR att ha levande ljus.
Synd att snön lyser med sin frånvaro som ni ser utanför fönstret
Hoppas att den kommer till veckan!


Små träbokstäver GOD JUL från Village förra året


Älskade HYACINTER


I år köpte jag ett STORT adventsljus för nedräningen
istället för de små som vi brukar ha...


FAVORIT stjärnan :)






Mina barns PAKETKALENDER
paket inslagna och upphängda i
band på en vanlig vit galge




STORA JUL bokstäver från Panduro
JUL girlang i filt från Village
små söta hjärtan som min svärmor har gjort




 Zinkljusstake som jag brukar fylla med allt möjligt
efter säsong....i år blev det vita betonghjärtan


ÄNGLAR hör julen till







Min egen skylt


Adventsljusstaken med röda SIFFROR
i plåt från Village


Favorit ljusstaken är ett loppisfynd som är vitmålat


STORA adventsljus i köksfönstret med de
härliga ZINKSIFFRORNA



Vitt grus och söt stjärna


Stjärnor av vit hobbylera.


Betong stjärna och hjärta


********


**********


GOD JUL skyltar i zink...FINA!!


Härligt söt GOD JUL skylt


Ljus i bakformar


Värmeljus kan man inte få för många av...


Hemmagjorda hjärtan i olika former


Band och nypor till ALLA julkorten....


Stjärna och blommor


Älskade hyacint


FAVORITSTJÄRNAN (har flera stycken av denna..)
och ljus med siffror
(har redan börjat tjuvtända dessa..)


Otroligt sött änglaspel för värmeljusen


Härliga ljuslyktor på en
liten stol som jag hade som liten



Mina fina julenar med mossa som står i hallen.


Tomtarna vaktar julkalendern tills 1 december...
***********************

Vi ska även ut på landet i helgen och pynta vårat hus där vi ska fira jul i år för första gången.
Ska bli roligt att pynta lite till... ;)
Mer bilder kommer därifrån efter helgen.

Ikväll blir det fredagsmys på landet med familjen och  IDOL
TREVLIG FÖRSTA ADVENT!

Kram


1 kommentar:

Jennie sa...

Hej! Kikar in och önskar en trevlig Advent.. Jag tycker din sida är jätte fin och verkligen mycket fina julsaker du har, man blir avundsjuk! Jag tittar in igen :) Ha det bra
/ Jennie

Related Posts with Thumbnails