söndag 29 november 2009

♥ 1:a advent ♥

JUL JUL STRÅLANDE JUL....
Äntligen kom 1:a advent och SNÖN
*************************************


På landet....


Hemma i stan...

Nu har vi tänt det första ljuset i adventsljusstakarna 
Vi är hemkomna till stan igen efter en härlig helg på landet med SNÖFALL, det var SÅ MYSIGT!!♥

Vi har julpyntat, druckigt glögg och dekorerat pepparkakor....
Vi har dessutom hängt ut massor av frön och nötter
till de söta små fåglarna.
Kort saget en mysig helg!!

♥♥♥♥♥♥♥♥




Min dotter i full koncentration med kristyren.
I bakgrunden ser ni hyacinter som jag satt i en gammal bakform med mossa.


Mycket KRISTYR ska det vara... :)


Torkning pågår








Här hänger PEPPARKAKORNA på rad...


Vardagsrumsfönster på landet....
Den stora ljusstaken är ett loppisfynd som jag målat vit.
Den är SÅ FIN när den är tänd.


Söt zinkskylt GOD JUL


Mina fina minigranar


 ♥ Blockljus med lummer och äpple i gammal bakform ♥


Kunde inte låta bli att tända alla fyra på en gång...


Krispigt VITA ÄPPLEN och lummer..






Ännu en mingran


Lyktor och gran på kvällen, ursäkta den dåliga bildkvalitén



Korg som jag har satt lummer i ute i farstun




 Välkomnande till gästerna som hälsar på




Hoppas ni också har haft en härlig julig helg
och är redo för en ny vecka!!

Ha en fortsatt trevlig ADVENT

♥ Kram ♥




2 kommentarer:

Jennie sa...

Vilka fina juldekorationer du och din familj har/gjort! Och vad lyxigt att ni har fått snö, här är det bara grått o trist, önskar också snö och minusgrader snart!!
Tittar in igen då jag har din blogg sparad bland länkarna :) Ha det gott
// Jennie

Anonym sa...

Hej, vart har du köpt dem vita äpplena som dekoration? :)

MVH Susanne
s.wir@hotmail.com

Related Posts with Thumbnails